X-men studia Marvel: Który projekt fazy 4 wprowadzi mutantów?

Nie chodzi już o to, czy X-Men się pojawią, ale kiedy i dokładniej, jak.

Ponieważ wcześniej objęta embargiem Fantastyczna Czwórka nabywa oficjalnego reżysera i logo, to tylko kwestia czasu, zanim inna słynna własność Marvel Comics 20th Century Fox zostanie zintegrowana z istniejącym Marvel Cinematic Universe (MCU). Jednak w przeciwieństwie do pierwszej rodziny Marvela, X-Men to grupa, która ma mnóstwo wewnętrznego bagażu dla Marvela i ich wspólnego wszechświata fabuł. X-Men to nie tylko superbohaterowie, ale także mutanty, ewolucyjny skok ludzkości zdolny do rozwijania supermocarstw od urodzenia, istniejących obok ludzi. Jeśli MCU ma umieścić X-Men w ich obecnym uniwersum, studio będzie musiało zacząć układać podwaliny pod przybycie zespołu wcześniej niż później.

Oto projekty Marvel Studio, które wprowadzą mutantów:

Black Widow
Geektyrant.com

1. Czarna Wdowa (2021)

Podczas gdy długo oczekiwana Czarna Wdowa może mieć miejsce przede wszystkim w przeszłości, prezes Marvel Studios Kevin Feige zasugerował, że wydarzenia z filmu położą nasiona kilku przyszłych projektów M CU. Może to obejmować ponowne zapoznanie się tytułowej bohaterki z ojcem Red Guardian, granym przez gwiazdę Stranger Things Davida Harbora, który dokuczał hardkorowym fanom na Instagramie, włączając prowizorycznych rosyjskich Avengersów znanych jako The Winter Guard.

W komiksach The Winter Guard od samego początku pojawiła się wielu bohaterów, w tym Red Guardian, ale wyróżniającym się członkiem zespołu jest Michaił Ursus alias Ursa Major. Wprowadzony w 1981 roku The Incredible Hulk #258, Ursus był byłym agentem rosyjskiego rządu, który uzyskał zdolność przekształcania się w masywnego niedźwiedzia poprzez formę naturalnej mutacji. Podczas gdy Ursa Major nie pojawiła się jeszcze w zespole X-Men, wprowadzenie niedźwiedzia przybliżyłoby MCU tylko o krok do „Children of the Atom” Marvela.

Shang Chi & The Legend of The Ten Rings

2. Shang Chi i legenda dziesięciu pierścieni (2021)

Pierwsza oryginalna własność Marvel Studios z 2021 roku, Shang Chi i The Legend of the Ten Rings, rozszerzy MCU poza The Avengers. Gdy tytułowa postać (grana przez aktora Simu Liu) porusza się, aby znaleźć nie tylko siebie, ale prawdziwą naturę swoich umiejętności, główny artysta sztuk walki Marvela może w końcu znaleźć więcej, niż się spodziewał, podróżując z Kalifornii do najdalszych krajów Chin.

Gdy Shang Chi zaplątuje się ze swoim własnym ojcem Wen-Wu, znanym również jako Mandarin (Tony Leung), samozwańczy „Mistrz Kung Fu” może być zmuszony wziąć udział w brutalnej rywalizacji siły i umiejętności, zanim wyląduje z niesławnym przywódcą dziesięciu pierścieni. Istnieje stabilne bogactwo chińskich mutantów, na które Shang-Chi może napotkać podczas swojej niebezpiecznej podróży, w tym Jubilee, Wiz-Kid i The Radioactive Man. W nieco przewidywalnym posunięciu, obecny komiksowy tytuł Shang Chi obdarzył nawet tytułową postacią z mutowanym rodzeństwem... zwykły zbieg okoliczności lub fabularny film?

Eternals

3. Wieczności (2021)

Nagrodzona Akademią reżyserka Chloe Zhao „Eternals” przedstawi publiczność z rasą nadludzi, którzy leżą na Ziemi od dziesięcioleci (brzmi znajomo?). Podczas gdy The Eternals są dalekie od mutantów, dwa gatunki Marvela mają pewne podobieństwo w pochodzeniu komiksów. W komiksach Wieczni jako rasa nadają swoje istnienie wszechmocni bogowie kosmosu The Celesti als. To właśnie dzięki ich wczesnym eksperymentom na ludzkości The Celestials składają ziarno mutacji wśród ludzi, które przybierają formę. Ponieważ Eternals wprowadza do MCU kolejny podgatunek ludzkości, może być nadmierne, aby Marvel zaczął dokuczać mutantami w tym samym filmie, ale wydarzyły się znacznie dziwniejsze rzeczy.

Spider-Man No Way Home

4. Spider-Man nie ma drogi do domu (2021)

Ostatni występ Marvel Studios w 2021 roku, Spider-Man No Way Home z Jona Wattsa, to film, który pozostaje niemal absolutną tajemnicą dla widzów. Jednym z najbliższych zmutowanych sojuszników Spider-Mana w materiale źródłowym komiksu był Bobby Drake alias Iceman, jeden z założycieli oryginalnego składu komiksowego X-Men. Chociaż spory czas prawdopodobnie spłynie, że Spidey będzie podróżował przez „Marvel Multiverse” wraz z Doktorem Strange'em (Ben edict Cumberbatch), łatwo zapomnieć, że zaangażowanie Petera Parkera jako ucznia w Midtown High School w Nowym Jorku ma równy priorytet.

Bobby może być wprowadzony do filmu jako uczeń transferowy lub wcześniej istniejąca postać w szkole, na którą do tej pory nie skupiono się. Chociaż No Way Home rozpoczął rozwój na długo przed tym, jak Marvel odzyskał prawa do X-Men, najnowsza funkcja Spider-Mana może nadal zawierać przyjaźń pełzacza ściennego z Icemanem lub innym nastoletnim mutantem (Kitty Pryde?) jako drażnienie po kredytach.

Black Panther Wakanda Forever

5. Czarna Pantera Wakanda na zawsze (2022)

Czarna Pantera Wakanda Forever może już mieć wystarczająco dużo na swoim talerzu, ale dodanie słynnego X-Men może tylko zwiększyć rosnącą intrygę filmu. Ponieważ słynny romans Czarnej Pantery i Burzy prawdopodobnie zniknie ze stołu w dającej się przewidzieć przyszłości, istnieje kolejna okazja, aby wprowadzić Ororo Munroe alias Storm w świecie samej Wakandy.

Przed rekrutacją do X-Men w komiksowym materiale źródłowym, Storm przedstawiała afrykańską boginię, ob darzającą wodę dotknięte biedą wioski, co może być interesującym okresem ponownego wprowadzenia postaci w kinie. Byłaby pierwszeństwo, aby Storm zadebiutowała w sequelu Czarnej Pantery. Podczas gdy Storm był zazwyczaj przedstawiany jako Kenijczyk w komiksach i innych formach mediów, aktualizacja historii Wakandy pomaga tylko związać Ororo i X-Men w MCU.

Captain Marvel sequel
Collider.com

6. Cuda (2022)

Kontynuacja Captain Marvel 2022 może być kosmicznym przedsięwzięciem, ale to nie pozwala na przedstawienie ulubionego przez fanów mutanta związanego z komiksem Carol Danvers. Wprowadzenie Rogue w Marvel Comics przedstawiło obecną bohaterkę jako początkowego członka jej macochy, złoczyńczego zmieniającego kształt Mystique's, „Brotherhood of Evil Mutants”. Próbując zdobyć najlepsze The Avengers, Rogue wchłonął moce i zdolności Carol Danvers znanej jako pani Marvel (przed kapitanem Marvel), zanim zerwie więzi ze złoczyńczym Bractwem i uciekł do X-Men Charlesa Xaviera.

Rogue był poważnie niedostatecznie wykorzystywany w filmach 20th Century Fox X-Men, więc interesujące byłoby podążanie za planem wyznaczonym przez komiksy i zaprezentowanie postaci jako złoczyńcę początkowo, a nie bohatera. Ponieważ Kapitan Marvel aktorki Brie Larson pozostaje stosunkowo nową postacią MCU, konflikt Rogue'a z Carol Danvers może lepiej służyć do trzeciego filmu Kapitana Marvela, a nawet crossovera Avengers niż do sequela.

Ant-Man and The Wasp: Quantumania

7. Ant-Man i Osa: Quantumania

Ant-Man i The Wasp Quantumania wystąpią główny antagonista Avengers w postaci Kanga the Conqueror (granego przez Jonathana Majorsa z Lovecraft Country). Chociaż sam Kang nie jest homo superior, to sztuczka Kanga z podróży w czasie może otworzyć drzwi wejścia mutantów do mitologii MCU.

Doświadczony podróżnik w czasie, Kang wywodzi się z przyszłości Wszechświata Marvela, dokładnie z 30 wieku, w którym latające samochody i technologia holograficzna są dobrze ugruntowane. Jeśli Marvel zdecyduje się utrzymać komiczną historię Kanga, przedstawiając przyszłą oś czasu, ścieżka zostanie wyznaczona w wprowadzeniu nowych zespołów superbohaterów i gatunków (mutantów). Podczas gdy nadludzie i obce istoty mogą być teraz na szczycie łańcucha pokarmowego, przyszłość MCU będzie jeszcze dziwniejsza.


Kiedy mutanci wchodzą do walki MCU, Avengers i publiczność czeka niegrzeczne przebudzenie. Nie tylko istnieją superbohaterowie, ale wkrótce będą dzielić świat z grupą osób mieszkających na Ziemi, które mogą wykazywać się mocą w dowolnym momencie i pojawić się w dowolnym filmie lub serialu telewizyjnym. Podczas gdy X-Men mogą mieć jedną z czołowych galerii łotrów w komiksach, to potencjał integracji mutantów wykracza nawet poza ich wrogów. To okazja do ekspansywnego budowania świata, którą X-Men wnoszą do uniwersum Marvela, co czyni mutantów tak atrak cyjnym towarem.

528
Save

Opinions and Perspectives

Cokolwiek zrobią, mam nadzieję, że poświęcą na to czas i zrobią to dobrze.

8

Teorie dotyczące królestwa kwantowego wydają się naciągane. Musi istnieć prostsze wyjaśnienie.

3

Publiczny strach i dyskryminacja muszą być traktowane ostrożnie. To właśnie czyni historie X-Men wyjątkowymi.

0

Podoba mi się, jak artykuł podkreśla potencjał budowania świata, jaki mutanty wnoszą do MCU.

8

Black Panther 2 ma wystarczająco dużo się dzieje, bez dodawania mutantów do mieszanki.

4

Stopniowe ujawnianie poprzez wiele projektów zadziałałoby lepiej niż jedno duże wprowadzenie.

4

Wprowadzenie Rogue najpierw jako złoczyńcy byłoby odważnym posunięciem. Jestem za.

6

A co jeśli ukrywają się na widoku, tak jak Eternals? To byłoby sprytne.

3

Kąt Celestiali z Eternals ma najwięcej sensu w kontekście ich pochodzenia.

3

Po prostu obawiam się, że pospieszą się i zepsują to, co czyni X-Men wyjątkowymi.

1

Następna trylogia Spider-Mana byłaby idealna do stopniowego wprowadzania młodych mutantów.

6

Wydaje się, że to odpowiedni moment, aby The Marvels wprowadziło naszą pierwszą ważną postać mutantki.

4

Storm absolutnie pasuje do Wakandy! Dodałoby to głębi jej postaci.

5

Za bardzo to analizujecie. Prawdopodobnie po prostu powiedzą, że mutanci zawsze tu byli, ale w ukryciu.

5

Nie jestem pewien, czy wprowadzenie Storm bez X-Men jest dobrym pomysłem. Jej postać najlepiej sprawdza się jako część zespołu.

0

Powiązanie z Winter Guard wydaje się jak dotąd najbardziej solidnym tropem, sądząc po tym, co widzieliśmy.

2

Mam nadzieję, że skupią się najpierw na mniej znanych mutantach, zanim wprowadzą ciężkie działa, takie jak Wolverine.

4

Teoria dotycząca wymiaru kwantowego ma więcej sensu, niż wam się wydaje. Mogłaby wyjaśnić, dlaczego moce manifestują się dopiero teraz.

6

Czy ktoś jeszcze uważa, że Eternals przegapili ogromną szansę, nie umieszczając żadnych wskazówek dotyczących mutantów?

2

Powolne budowanie byłoby najlepsze. Zacznij od jednego lub dwóch mutantów i stopniowo ujawniaj więcej.

5

Historia Rogue byłaby niesamowita, ale wątpię, żeby Marvel pozwolił Captain Marvel stracić moc tak wcześnie.

5

Jestem ciekawy, jak poradzą sobie z reakcją społeczną na mutantów w porównaniu z innymi superbohaterami w MCU.

7

Bądźmy realistami, Marvel prawdopodobnie wszystkich nas zaskoczy i wprowadzi mutantów w sposób, którego nikt się nie spodziewa.

7

Ustawienie akcji w szkole średniej w Spider-Manie byłoby idealne do wprowadzenia młodych mutantów zmagających się ze swoimi mocami.

6

Nie zgadzam się co do Storm w Wakandzie. Najpierw musimy zobaczyć X-Men jako odrębną grupę.

2

Wakanda mogłaby być idealnym miejscem do wprowadzenia Storm. Dałoby jej to znacznie silniejszą historię niż w filmach Foxa.

4

Powiązanie z Eternals wydaje mi się najbardziej sensowne. Bezpośrednio nawiązuje do komiksowego uniwersum.

3

Podróże w czasie byłyby zbyt leniwym sposobem na wprowadzenie mutantów. Naprawdę mam nadzieję, że nie pójdą tą drogą.

5

Chcę tylko, żeby tym razem dobrze potraktowali X-Men. Filmy Foxa były bardzo nierówne.

7

Artykuł porusza kilka dobrych kwestii dotyczących Kanga. Aspekt podróży w czasie z pewnością mógłby otworzyć drzwi do wprowadzenia mutantów.

7

Nie jestem przekonany co do powiązania z Shang-Chi. Wydaje mi się to naciągane.

6

A co jeśli oni już tu są i po prostu się ukrywają? To mógłby być ciekawy wątek do zbadania.

5

Muszą wyjaśnić, dlaczego do tej pory nie widzieliśmy żadnych mutantów. Przekonujące wyjaśnienie tego będzie trudne.

6

Szczerze mówiąc, chciałbym zobaczyć, co Zhao mogłaby zrobić z mutantami po obejrzeniu Eternals. Jej podejście byłoby fascynujące.

6

Połączenie z Zimową Gwardią w Czarnej Wdowie ma teraz o wiele więcej sensu, patrząc wstecz. Nie mogę uwierzyć, że przegapiłem te wskazówki.

2

Naprawdę mam nadzieję, że nie użyją multiwersum jako wymówki do wprowadzenia mutantów. Powinni oni zawsze istnieć w głównej osi czasu MCU w jakiś sposób.

5

Pamiętacie, jak wszyscy myśleli, że WandaVision wprowadzi mutantów? Wszyscy daliśmy się nabrać!

1

Stawiam na The Marvels jako film, w którym zostanie wprowadzona nasza pierwsza ważna postać mutanta. Wyczuwam, że to odpowiedni moment.

3

Wątek Rogue i Kapitan Marvel byłby niesamowity do zobaczenia na ekranie. Ich konflikt w komiksach był tak porywający.

3

Obawiam się, że spróbują wyjaśnić mutantów za pomocą jakichś bzdur o królestwie kwantowym w Ant-Manie. To wydaje mi się pójściem na łatwiznę.

0

Całkowicie zgadzam się z ostatnim komentarzem na temat Spider-Mana. Bobby Drake idealnie pasowałby do tej dynamiki licealnej.

6

Wątek multiwersum w Spider-Manie mógłby naprawdę dobrze zadziałać. Wyobraźcie sobie, że wprowadziliby Icemana jako nowego kolegę Petera!

1

Czy ktoś jeszcze ma nadzieję, że się z tym nie pospieszą? Wolałbym, żeby poświęcili czas na odpowiednie wprowadzenie mutantów, niż po prostu wrzucili ich losowo.

6

Właściwie uważam, że Czarna Wdowa byłaby idealna do wprowadzenia mutantów przez Ursa Major. Szkoda, że nie wykorzystali tej okazji.

0

Nie jestem pewien, czy wprowadzenie Storm w Black Panther 2 to dobry pomysł. Film ma już wystarczająco dużo problemów po stracie Chadwicka Bosemana. To mogłoby wydawać się wymuszone.

8

Bardzo się cieszę na to, jak Marvel może wprowadzić mutantów w Fazie 4. Połączenie Eternals z Celestials wydaje mi się najbardziej logicznym punktem wejścia.

1

Get Free Access To Our Publishing Resources

Independent creators, thought-leaders, experts and individuals with unique perspectives use our free publishing tools to express themselves and create new ideas.

Start Writing